Sy eget tikskydd

 
Hej på er!
 
Nu är det snart dags för lilltjejen att löpa så jag passar på att sy upp lite tikskydd till henne. Hemma brukar hon slippa ha det på sig, men det åker på när det är kvällsmys i soffan och om vi ska hem till någon annan. Förra löpet köpte vi flera tikskydd men dom var inte riktigt bra. De hade kardborreband som hon öppnade upp hela tiden och själva tikskyddet var gjort av ett väldigt tunt tyg så det är numera ganska håligt. 
 
Jag tänker då att en modell som ser ut mer som en trosa kanske passar henne bättre. Jag tog alla tänkbara mått på henne och sydde en test i fleece och nu vet jag vad som måste ändras på mitt egendesignade mönster innan jag syr i det riktiga tyget. Jag visar givetvis upp resultatet när de riktiga är klara :)
 
Haha lilla hjärat, inte allt för glad över att behöva modella i prototypen. Men hon fick givetvis massa godis efteråt!
 
Allmänt, Hund, Pågående projekt | sy eget tikskydd, sy tikskydd, sy till hund | |
Upp