Nellies nya tikskydd

 
Hej!
 
I inlägget under fick ni se en prototyp som efter lite finjusteringar blev tikskyddet nedan! Det är sytt i muddväv vilket är fantastisk till just tikskydd. Mjukt, stretchigt och klämmer inte någonstans. Som sagt ville jag göra en modell som är som en trosa utan obekväma kardborreband och annat som lätt slits upp eller är ivägen. 
 
Mönstret fick jag fram genom att måtta Nellie överallt på bakdelen av kroppen. T.ex. avstånd från midja till svans, omkrets lår, svansens omkrets, avstånd mellan benen med mera. Detta förde jag sedan över till ett papper och då såg det ut ungefär såhär: (obs inget riktigt mönster, ritade upp detta lite snabbt för att ni skulle få en bild av hur det blir när det är uppritat)
 
 
 
 
 
 
Total tillverkningskostnad: ca 15 kr
 
Allmänt, Färdiga projekt, Hund | sy eget tikskydd, sy tikskydd, tikskydd mönster | |
#1 - - Angelica:

Sjukt smidigt och blev riktigt bra jue! :D

#2 - - Skogsraah ☾:

Åh! Fint :) Vi skaffar tik i sommar. Då får jag kanske beställa ett skydd av dig ;)

Svar: Tack så mycket! Åh vad mysigt :D Haha, glad att du gillar dom!
Om mig

#3 - - Lizzie:

Hej, hur mycket tar du för ett tikskydd? :)

Upp