Regnoverall till hund

 
Hej på er!
 
Jag bestämde mig för att börja med att göra en svart klänning så den ligger för tillfället utklippt och väntar på att bli ihopsydd. Dock fattas jag en blixtlås så den får vila någon dag och så ska jag fortsätta på en jacka som ligger halvfärdig och jag ska även börja på en sweatshirt. Jag är en person som inte kan hålla mig till ett projekt utan jag vill ha många bollar i luften! Så tre pågående projekt känns lagom haha :) Tror sweatshirten blir klar imorgon och då kommer givetvis bilder!
 
 
Men det kan ju inte eka tomt här för det så jag tänkte visa upp ännu en sak jag gjort till Nellie! Ni som har pudlar eller andra raser med en päls som tar flera timmar att torka ni vet att man oftast drar sig från att gå en promenad när det regnar för det blir så mycket efterarbete när man kommer in. Hela benen på hunden måste badas och fönas och det tar ju en hel evighet. Så jag bestämde mig för att göra lite regnoveraller till henne! Om jag ska citera husse från igår när det regnade ute så är "regnoverallen det bästa jag någonsin gjort"  haha. Och jag är väl nästan beredd att hålla med honom, Nellie med som är så glad över att slippa badkaret efter varje regnig promenad. 
 
Nellie har en gul som syns riktigt bra när hon springer lös i skogen och liknande och sen har hon en svart som är mer diskret. Båda två har reflexer runt benen så hon syns ordentligt. En riktig hit här hemma faktiskt :)
 
Allmänt, Färdiga projekt, Hund | hundoverall, regnoverall hund, sy hundkläder, sy till hund | |
#1 - - WilmaSjolen:

men va söt

#2 - - Robex Lundgren:

söt

#3 - - Ella:

Ååh vad söt regnoverall, borde verkligen köpa en ny till våran hund!

#4 - - VERONICA - fashion blog:

Åh gud vad söta! :) Tycker det är bra med sånt, både syns och sött på dem :) Ha en fin helg!

#5 - - Linnea:

Gud så fina och praktiska! Finns det inga liknande man kan ha på kaniner? ;)

Kram Linnea och djuren

#6 - - Janie:

Fy vad duktig du är :)

#7 - - Anonym:

Så snygga overaller. Du har möjligtvis inte bilder på hur dy gjorde. Har sytt en del till hundarna men får inte till ben o hals.
[email protected]

#8 - - Kristin Roos:

Hej,

Var finns Du ? Jag har just letat regnrock till min pudel men alla ben är för korta !

Har Du möjlighet att skicka ett mönster ? Finns Du i Skåne kommer jag gärna till Dig med Dino(mellanpudel) för att köpa.........

Bästa hälsningar
Kristin
070605 1238

#9 - - Eva Kiusalaas:

Hejsan
Har sökt med ljus och lykta efter liknande regnrockar/overaller och jag tycker verkligen du har lyckats. Finns det möjlighet att du mot betalning kan skicka ett mönster...
mvh Eva

#10 - - Annika Puide:

Hej!
Har du möjligen ett mönster till regnoverallen till Nelly? Jag har en mellanpudel och ingen köpt passar till henne. Jag betalar så klart för ett mönster.
Många hälsningar,
Annika

Upp